Huisartsenpraktijk Hoogland en Hemels


Spoed:
Levensbedreigend bel 112
Overdag: keuze 1 van het menu
Avond, nacht en weekend: Huisartsenpost 020 - 45 62 000


Drukte in de praktijk.  /  The GP practice is (too) busy

Klik hier voor uitleg en wat we hier met zijn allen aan kunnen doen
Click here for further explanation and what we can do together.


Griep en pneumokokken vaccinaties

Op Donderdag 10 oktober zullen wij weer de griepvaccinaties en pneukokken vaccinaties aan de patiënten van de praktijk van Hoogland en Hemels geven. Als u hiervoor in aanmerking komt krijgt u automatisch de uitnodiging(en) hiervoor per post in de periode van 10 - 18 september.

De corona herhalings-vaccinaties kunnen in dezelfde periode worden gegeven, er hoeft geen pauze te zitten tussen de griep/pneumokokkenvaccinaties en de coronavaccinatie.
De corona vaccinaties worden elders door de GGD georganiseerd. Voor vragen hierover vragen wij u contact op te nemen met de GGD.



HUISARTS IN OPLEIDING
Met ingang van 1 maart 2024 zal dokter Demi Vermeeren als huisarts in opleiding in de praktijk werkzaam zijn. Zij is als arts afgestudeerd en werkt gedurende het eerste jaar van de opleiding tot huisarts bij ons in de praktijk. Huisarts Hilde Hemels is de opleider en begeleider van Demi.

Wie huisarts wil worden, moet na het behalen van het artsexamen de specialisatie huisartsgeneeskunde volgen. Deze specialisatie duurt drie jaar. In het 1ste en 3de jaar werkt de AIOS (arts in opleiding tot specialist) in een huisartsenpraktijk.
Lees hier meer.


Thuisarts.nl

Klik hier voor betrouwbare medische informatie over veel onderwerpen.


click on the flag for the English information.

or click here for the google translate version of this site (can contain some errors)

Drukte in de praktijk

Het is (te) druk in de huisartsenpraktijk.
Daarom komt misschien vaker voor dat u moet wachten op een afspraak voor het spreekuur. Ook bij telefonisch contact met de praktijk, staat u soms een tijd in de wacht. Misschien vaker en langer dan u gewend bent of prettig vindt. Dit komt omdat de zorg is veranderd in de afgelopen jaren.

Blijf alstublieft vriendelijk voor onze collega’s. Zij hebben het beste met u voor en doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen

Wat zijn de problemen?

  • Er is een gigantisch landelijk gebrek aan personeel. Dit is bij ons ook het geval.
  • We hebben meer tijd nodig per patiënt omdat steeds meer mensen gemiddeld steeds ouder worden met bijbehorende ingewikkelde gezondheidsproblemen.
  • Ouderen met ingewikkelde problematiek die vroeger naar een verpleeghuis gingen, blijven langer thuis of in kleinschalige wooneenheden wonen, waar de zorg door de huisarts gegeven blijft worden.
  • Patiënten komen sneller terug van de specialist naar de huisarts.
  • We zien toenemend meer psychische problemen, wat veel tijd kost. Daarbij loopt de geestelijke gezondheidszorg sector vast met lange wachttijden en/of patiëntenstops.
  • Door dit alles komen we met tien minuten per consult niet meer uit. Dat betekent dat we minder patiënten per dag kunnen zien dan voorheen.

Wat doen wij om u zo goed mogelijk te helpen?
We doen er alles aan om de praktijk draaiende te houden en u optimaal te helpen.
Naast onze unieke doktersassistentes proberen wij meer en ander personeel in te huren.
Zo is bijvoorbeeld de rol van praktijkondersteuners steeds belangrijker geworden.
Werkt er een praktijkmanager in de praktijk en is er wisselend ondersteuning aan de balie door administratieve (niet medisch opgeleide) medewerkers.
We maken ook steeds meer gebruik van elektronische hulpmiddelen zoals e-consulten, herhaalrecepten via het patiënten-portaal en bijvoorbeeld foto’s in plaats van lijfelijk bezoek voor simpele huidafwijkingen. Hiervoor vragen wij u een beveiligd account aan te maken via de website (onder het kopje Patientomgeving) of op uw mobiele telefoon met de uwzorgonline app.
We leiden ook actief assistentes, praktijkondersteuners en huisartsen op om zo de zorg in de toekomst te waarborgen.
Ondanks alles is is het chronische personeelskort helaas een hardnekkig probleem, waardoor wij genoodzaakt zijn om onze telefonische bereikbaarheid de komende periode te beperken.
Dit betekent dat er in de middag steeds één praktijk zal zijn die alleen voor spoed telefonisch bereikbaar zal zijn (en niet voor het opvragen van uitslagen, adviezen of het maken van afspraken.)

Dit is voor de :
Maandagmiddag             praktijk Verbauwen
Dinsdagmiddag               praktijk Ibssa
Woensdagmiddag           praktijk Van der Kuyl & Shachar-Palgi
Donderdagmiddag          praktijk Hoogland & Hemels

Op de andere middagen zijn deze praktijken wel bereikbaar voor al uw vragen.

Wat kunt u zelf doen om ons te helpen?

  • Maak een uwzorgonline-account aan en bestel hier uw herhaalmedicijnen.
  • Maak gebruik van de herhaalservice van de apotheek. Informeer hiernaar bij uw apotheek.
  • Zoek niet op sociale media naar antwoorden op uw gezondheidsvragen, maar raadpleeg Thuisarts.nl . Deze site is gemaakt door artsen en biedt betrouwbare informatie. Het kan u voorbereiden op een consult of biedt wellicht voldoende informatie om een consult overbodig te maken.
  • Download de app ‘Moet ik naar de dokter’ en raadpleeg deze voordat u belt.
  • En blijf alstublieft vriendelijk voor onze collega’s, die altijd het beste met u voor hebben en hun uiterste best doen om u iedere dag zo goed mogelijk te helpen


The GP practice is (too) busy

That is why our telephone lines are often busy and you might have to wait longer for a doctor appointment than you are used to or would prefer. The reason is that the healthcare system has changed in recent years.

What are the problems?
There is a huge national shortage of medical personnel, unfortunately also in our clinic.

  • There is a huge national shortage of medical personnel, unfortunately also in our clinic.
  • We need more time per patient because more people are getting older on average with associated more complex health problems.
  • Elderly with complex problems who used to go to a nursing home continue to live longer at home or in small-scale residential units, where care continues to be provided by their GP.
  • Patients return sooner from the specialist care to the GP.
  • We are seeing more and more psychological problems; these require a lot of time. In addition, the mental health care sector itself is also stuck with long waiting times and/or patient stops.
  • Because of the mentioned above, the ten minutes consultation we were used to, are no longer sufficient, which results in less appointments and therefore less patients we are able to see per day.

What measurements did we take in order to help you the best we can?
We do everything we can to keep the practice running.
In addition to our unique but scarce medical assistants, we try to hire different type of staff to help you with your problems in a timely manner.
The role of our practice assistants in medical care has increased;
We emply a practice manager and sometimes there is support at the front desk from administrative (not medical) staff.
We increasingly make use of electronic tools such as e-consultations, repeat prescriptions via the patient portal, and photos instead of a physical visit for simple skin abnormalities.
We therefore ask you to create a secure account on our website (under the heading Patientomgeving) or download the uwzorgonline app on your mobile phone.
Last but not least we actively train assistants, practice assistants and general practitioners in order to provide medical personnel for the future.
Unfortunately, the staff shortage is an ongoing problem, which for the time being forces us to somehow limit our telephone accessibility.
This means that you GP practice for one afternoon a week on which the clinic will only be available by telephone for emergencies, according to the schedule:

Monday afternoon         Verbauwen
Tuesday afternoon         Ibssa
Wednesday afternoon Van der Kuyl & Shachar-Palgi
Thursday afternoon        Hoogland & Hemels

What can you do to help us?

  • Create an account and order your repeat medications via the patient portal on the website or the uwzorgonline app
  • Use the pharmacy’s repeat service. Ask your pharmacy about this.
  • Don’t look for answers to your health questions on social media, but consult Thuisarts.nl. This site was created by doctors and provides reliable information. It can prepare you for a consultation or may provide enough information to make a consultation unnecessary.
  • Download the app ‘Should I go to the doctor’ and consult this before calling.
  • And please remain kind to our colleagues, who always have your best interests at heart and do their utmost to help you as best they can every day.